dinsdag 31 december 2013

Oudjaarsavond 2013

De laatste avond van 2013. Mijn laatste blogpost van dit jaar.

Finnegan begon vroeg met het aansteken van sterretjes. Vanaf het dak van zijn theepothuis kon hij het goed overzien. Vannacht blijft hij liever binnen, want hij is geen fan van knalvuurwerk.

The end of 2013, time for fireworks!










En hij is ook geen fan van rondvliegende kurken. Misschien komt het door de nare ervaring die hij heeft gehad met het kraken van de hazelnoten? Maar Finnegan is slim, hij heeft een ingenieuze oplossing bedacht! Wat vind je van zijn helm?

Finnegan doesn't trust us with flying corks, he made himself a helmet...














En Finnegan heeft een wens; 'Mag ik het model zijn voor 50 mm foto nummer 52 van 2013?'
Tja, waarom ook niet? Het is niet de mooiste foto, een beetje donker, hij is verre van perfect, maar hij past helemaal bij vanavond. En na alle avonturen heeft Finnegan zijn plaatsje in de galerij wel verdiend!

Finnegan asked if he could be on my last 50 mm picture for my challenge this year. So here it is! Not my best picture, a bit dark, but it's full of warmth and cosiness.

Hier komt hij dan, nummer 52, een sfeervolle Oudjaarsfoto met Finnegan, bubbels, kaarslicht, een lot en feesttulband:

















En nu... ga ik snel terug naar de gezelligheid (en naar snoeperd Finnegan, voordat hij de hele tulband soldaat maakt). Maar niet voordat ik jullie heb bedankt voor het lezen van mijn blog en jullie reacties!

Maak er nog een gezellige avond van, koester de warmte van liefde en vriendschap, ben dankbaar, blijf nieuwsgierig!

Heel veel liefs en de allerbeste wensen voor 2014!

Lots of love and all the best for 2014!

Hartelijke groeten,

Sandra




5 opmerkingen:

  1. Jij ook een goed 2014 en wat een grappige foto. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht al.....Finnegan wel op FB en niet op je blog?!?!Foute gedachten!Ha,ha....echt geweldig leuk weer Sandra!Ja en ik kan het blijven zeggen....je foto's zijn prachtig,wens jou, je husband, Guinness en Finnegan een gezond,liefdevol en gelukkig 2014 toe!Dat we ook komende jaar maar weer veel mogen genieten van jou pracht creaties en foto's en de avonturen van Finnegan (want daar ben ik een grote fan van,ha,ha)

    lieve groetjes
    Angeline

    p.s; Oh ja....vraagje?!?!?Jij bent al met de deken begonnen.....nu lees ik links en rechts van beginners dat de deken aan de zijkant trekt bij die wheel stitch en dat je bijna onmogelijk een zelfde aantal steken kunt blijven houden....klopt dat?!?!Hoeveel begin steken heb jij opgezet met welke naald?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Angeline! Dat we elkaar maar veel mogen inspireren in 2014!
      Vwb de deken; ik haak vast en gebruik dus naald 5. Ik heb voor de wheel stitch geen andere naald gebruikt, maar wel heel bewust losser gehaakt. Hij trekt iets, maar het is handwerk... Ik tel na elke 'bijzondere steek' opnieuw mijn steken (193, volgens het originele patroon). Ik heb wel eens een steek teveel gehad; als ik geen duidelijke fout zag, heb ik gewoon geminderd in de tussenrijen van halve en hele stokjes. En vwb het trekken van de wheel stitch; de star stitch-rij trekt ook iets, terwijl mijn granny-rijen iets losser uitkomen. Het is gewoon even opletten, maar met jouw ervaring komt dat goed!
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.