dinsdag 28 januari 2014

Stamppot knolselderij-wortel-appel

Wat hoort er meer bij het najaar en Nederland dan stamppot? De zuurkool-, boerenkool en andijvie stamppot staat hier regelmatig op tafel. Dit weekend zag ik bij het zappen ineens een interessant stamppotje voorbij komen; met knolselderij, wortel en appel. De moeite van het proberen waard!

Update Sidewalk-sjaal

Voordat ik verder ga met de stamppot, even een update over mijn blauwe Sidewalk-sjaal. Ik heb hem vandaag naar het werk aan gehad op een blauw jurkje en ja, hij haart wel, maar het is te overzien. Hij is mooi en lekker warm, dus ik ga hem met veel plezier dragen (alleen niet op zwart :-))
All is well that ends well! Dankjewel voor jullie support!

Stamppot knolselderij-wortel-appel

En dan verder met de stamp!
Het recept kun je hier vinden. Gisteren heb ik hem gemaakt. Ik heb wat uitgebakken spekjes toegevoegd en de hoeveelheid mosterd opgeschroefd, maar verder heb ik me aan het recept gehouden en hij is lekker!














Voor het geval dat je denkt 'da's rare rookworst'; het is geen rookworst, maar bockworst. Geen speciale reden hoor, behalve dat ze op moesten :-)

Eén nadeel; wat is het toch altijd worstelen met zo'n knolselderij... Op zich niet erg, maar ik had ook al aardappelen met acné, dus de voorbereiding nam wat meer tijd in beslag dan ik had gedacht.
Maarrrr... er is nog genoeg over voor vandaag (zelfs voor Guinness), dus vandaag kan ik een beetje freewheelen, jippieieie!

Groetjes,

Sandra






4 opmerkingen:

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.