donderdag 6 februari 2014

Dagje van alles en nog wat

Wat is dat toch met laatste loodjes? Het spreekwoord zegt dat ze zwaar zijn, maar als je je instelt op 'zwaar', wil het nog wel eens super meevallen!

Vandaag is daar een mooi voorbeeld van. Ik heb studieverlof, had me ingesteld op uren ploeteren en toen... was ik ineens om 11.00 uur al klaar!

Wat nu? Guinness wist het wel. Terwijl ik boven achter de pc zat te werken (met het traphekje dicht), was meneer op de bovenste traptrede gaan liggen. In de starthouding totdat ik klaar was. Want als het vrouwtje klaar is met studeren, dan is het tijd voor Guinness, toch??

Hmmm.... daar dacht ik een beetje anders over, maar vooruit dan; step gepakt en hupsakee, met zijn tweetjes naar de kinderboerderij, beestjes kijken (aan de buitenkant, welteverstaan). De groeten gedaan aan Knor en kornuiten, gezwaaid naar Billy, het eigenwijze bokje, de kippen opgejaagd ehhhh.... neee, dat had Guinness willen doen, maar dat hebben we NIET gedaan :-) en toen weer naar huis. Maar misschien ga ik te snel. Step? Yep. Step! Guinness en ik gaan ongeveer zo op pad:












Ik heb alleen niet zo'n gezellige mand en natuurlijk een Ierse Terriër in plaats van een Duitse Herder.
Als je een hyper actieve spring-in-het-veld hebt en houdt van een gezonde combinatie van in- en ontspanning, is dit dé manier om met je hond op pad te gaan!

Maar goed, eenmaal thuis had ik... POST! Jippie!! De giveaway van Onliemie!!!
Kijk eens wat ik gekregen heb:














Ahum... de nougat is (was) lekker, hihihi! Had ik al gezegd dat je van steppen honger krijgt?
Het is niet zomaar een giveaway, het is een Fairtrade-ketting-giveaway. Het is de bedoeling dat ik de lijn voortzet, dus binnenkort ga ik op zoek naar Fairtrade cadeautjes!
Het sleutelhangertje is, behalve vrolijk, heel bijzonder. Het lijken wel kleine steentjes (en op de foto misschien plastic), maar het is 'Tagua', oftewel plantaardig ivoor. Het zijn de nootjes uit een palmboom die in het Tropisch Regenwoud groeit. Bijzonder hè? 
En dan ook nog eens zo'n lieve kaart en een prachtig gehaakt hartje... Dankjewel Kris!

Er zat (en zit) nog veel meer in dit 'dagje van alles en nog wat', maar ik besluit met foto's van mijn laatste sjaal (ja, ik heb er veel...)














Het is weer een 'Sidewalk shawl', nu van Lana Grossa Alta Moda Fine, een prachtig licht en zacht garen (160 meter op een bolletje van 25 gram), gehaakt met naald 6.




















Ik heb hem nu zonder franjes gemaakt, om hem een andere 'look'  mee te geven dan mijn blauwe sjaal. Ik ben erg enthousiast over dit garen. Absoluut geen 'kriebelwol'. Ik heb de sjaal ook al gewassen (met de hand deze keer) en da's helemaal goed gegaan :-)














Ik ben zelfs zo enthousiast over het garen dat ik het ook in het zwart besteld heb. Drie keer raden wat ik ga maken... Sorry. Ik ben verslaafd... Kan een vrouw teveel sjaals hebben? Hmmm... in ider geval goedkoper dan schoenen en makkelijker op te bergen. En leuk om te maken natuurlijk!

Tot de volgende keer!

Groetjes,

Sandra




6 opmerkingen:

  1. Fijn dat het pakje goed terecht is gekomen! Succes met de cadeautjesketting! :D
    Je sjaal is echt prachtig... moest ik er niet al 4 gemaakt hebben en moest mijn haaktijd tegenwoordig niet helemaal naar mijn "spreien" gaan, zou ik er meteen ook zo eentje maken! Heel mooi de kleurtjes...
    Dus misschien volgende winter wel?
    Zo'n step lijkt me ook wel wat... alleen jaagt onze jongste border naar elke voorbij rijdende auto of fiets... Die denkt dat dat allemaal schapen zijn! Niet af te leren en levensgevaarlijk om daar mee te gaan steppen... dus hou ik het maar bij joggen! :(
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thxxx! En neeee... Helaas is een step dan niks... Wel jammer, maar dan is het gewoon te gevaarlijk voor jullie allebei.
      Dat we nog maar heel veel mooie spreien en sjaals mogen haken! :-)))

      Verwijderen
  2. Oeeee heeee weer zo'n prachtige sjaal zeg!Echt heel erg mooi en een warme kleur ook!Ken je de wolwinkel Bij Tante Betsy al op de Frederiklaan?Die hebben o.a ook Lana Grossa,maar ook bij Bloemendalwol op de Daalakkersweg bij het Karregat verkopen ze prachtige wol/katoen....google ze beiden maar eens.Heerlijk dat haken en breien weer helemaal hot is want er verschijnen weer meer en meer wolwinkeltjes!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, deze Lana Grossa komt van tante Betsy! Ik kende het merk alleen van naam. Voordeel van zo'n wolwinkel is dat je kunt vóelen wat je koopt, heerlijk. Jammer genoeg hadden ze geen zwart, dus die heb ik toch online moeten bestellen. X Sandra

      Verwijderen
  3. Prachtige sjaal, wat een mooie kleuren!
    En wat leuk zo'n step. Ik ben ze hier nog niet tegengekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel! Wie weet ga je ze nog zien, volgens mij wordt het steeds populairder :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.