zaterdag 26 april 2014

Regenboog Mandala

Afgelopen week schreef Lucy van Attic24 op Facebook over een mandala waar ze aan begonnen was en hoeveel plezier ze daaraan beleefde. De foto deed me watertanden... Ik ben er ook mee aan de slag gegaan!

Twee avonden later had ik 'm af, mijn eigen 'starflower mandala'. Gezien de kleuren heb ik hem 'regenboog mandala' gedoopt.


















Het patroon is van Zelna Olivier en is gratis te vinden op haar blog!














Het is echt een heerlijk patroon. Elke toer wordt met een andere kleur gehaakt, dus je hebt wel wat af te hechten :-) Maar wat let je om hem in 1 kleur te haken als je geen zin hebt om veel af te hechten?

Ik moet hem nog wel even blokken. Ik denk dat hij daar nog mooier van wordt.














Lucy is volgens mij verslaafd; mandala nummer 2 heeft ze ook al bijna af. Haar kennende zal ze er nog wel een leuke blogpost over schrijven :-) En... ik heb het idee dat deze mandala zich als een lopend vuurtje in de 'haakwereld' zal verspreiden.

Alleen... ik weet nog niet zo goed wat ik ermee zal gaan doen. Lucy schrijft dat soms het maken het doel is en niet het eindresultaat. Ik denk dat dat zeker klopt met deze mandala. Het werken met de diverse kleuren en elke keer weer een andere toer, heeft mij veel plezier én rust gegeven.

Heb je nog wat restjes wol liggen, dan is dit patroon echt een aanrader. Veel plezier alvast!

Groetjes,

Sandra






6 opmerkingen:

  1. Wunderschön mit so schönen Farben. Ich wünsch dir ein tolles Wochenende.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik vind hem prachtig! Staat op m'n verlanglijstje!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik zag ze ook op een ander blog voorbij komen. Moet toch maar even aan de slag.

    Miep

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is ie geworden. Ik heb laatst een paar doily's gehaakt en deze liggen nog altijd op een stapeltje op tafel. Het zijn gewoon leuke patronen om te haken. Dus idd een goede uitspraak. " Het DOEL is het haken " hihi;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moh hoe schoon! En die kleurtjes! Dat wordt hier ook een "toedoeke"! Zonder twijfel...en weet je wat tof is... je kan die gebruiken als "onderzetbord" bij een tuinfeestje... heel gezellig. En dan heb je meteen een excuus om er zo nog een stuk of 5 of meer te haken!
    Allé huppekee, beginnen! ;)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom al een tijdje her en der mandala's tegen, en heb al heel wat patroontjes opgeslagen om het ook eens te proberen. Maar ja, ik zit ook met de vraag: wat doe je er vervolgens mee... Ik heb al een doily van heel fijn garen op naald 1,5 gemaakt laatst (in donkerrood), maar die ligt nu ook te verstoffen. :S Ik vind het wel leuk om zo'n mandala om een metalen ring te spannen en die dan bijvoorbeeld voor het raam te hangen. Misschien ook een idee voor de jouwe? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.