donderdag 15 oktober 2015

Earth-Sea-Sky

Dit was eigenlijk helemaal niet de blogpost die ik in gedachten had om te gaan schrijven.
Ik had jullie de foto's willen laten zien van de avonturen die Finnegan en MacFlannegan in de Harz hebben beleefd.

Maar de waarheid is... ik ben moe.
Op het werk is het ontzettend druk en ik lijk een virusje onder de leden te hebben.
Niets ernstigs, maar het is meer zo'n dreigend gevoel van;
 'als jij nu over je grenzen gaat, bijt ik je in de billen'.

Dus... de vakantiefoto's heb ik nog niet uitgezocht, gesorteerd, gecropt enz.
Poetsen doe ik op zijn 'Tralala's' (niet googelen, zojuist bedacht, klinkt wel leuk).

En ondertussen probeer ik me niet te irriteren, maar me er even bij neer te leggen dat het nu even niet het moment is om te gassen.

En ineens kwam deze op mijn pad.


Mijn Earth-Sea-Sky deken. Ik heb hem ooit zo genoemd vanwege de kleuren.
Jullie hebben hem hier nog nooit voorbij zien komen.


Hij is ook helemaal niet af.
Het is een UFO (UnFinished Object). Uit 2010 of 2011 (!)

Alhoewel hij al groot is (ca. 150 x 200 cm.)
Heb ik nog wol voor een stukkie erbij (zeker 30 cm + een rand).

Sommige draadjes die ik heb weggestopt, piepen weer uit het werk.


En er zijn nog draadjes die ik helemaal niet heb afgehecht.


Deze deken vloog van mijn haaknaald af, totdat...
hij zo groot werd dat hij over me heen viel.
Elke keer als ik eraan verder wilde werken viel ik in slaap.
 Echt waar!

Gedurende de jaren werd ik steeds minder blij met de kleuren.
Een beetje saai?

Maar ondanks de UFO-status, werd hij de afgelopen jaren ook regelmatig gebruikt.
Hij ligt netjes op een bankje in de slaapkamer.
En als Manlief of ik het onverwacht koud krijgen of iets onder de leden 
hebben en behoefte hebben aan een beetje warme, zware troost;
dan ligt Earth-Sea-Sky klaar!


En waarom hij juist nu op komt zetten?

Gisterenavond kwam ik laat thuis van een vriendinnen avondje.
Manlief lag al te slapen.
En... Had Earth-Sea-Sky over ons bed heen gelegd...
Kennen jullie dat gevoel dat je krijgt als iemand die je lief hebt dankbaar gebruik maakt
van een creatie die je hebt gemaakt?

Ik smolt...

En besloot dat Earth-Sea-Sky de UFO-status niet verdient.


Vanaf vandaag wordt het werk hieraan weer opgenomen.
En val ik in slaap?
Dan mag het zo zijn.
Dat schijnt het ultieme doel te zijn van Earth-Sea-Sky.
Troosten, warm houden en rust brengen.

Just what the doctor ordered!

Lieve groetjes,

Sandra


P.S.; Susan heeft een leuke giveaway op haar
Tante Betsy blog; klik!
Je kunt meedoen t/m woensdagmiddag 21-10-2015


27 opmerkingen:

  1. Wat kan je het mooi vertellen Sandra, Ik geniet van je verhaal. Ja heel lief als iemand geniet van je maaksels. Daar doe je het voor,, toch!!! gauw afmaken zodat er nog meer valt te genieten...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks saaie kleuren, ik vind ze juist heel mooi. En wat dat virusje betreft dat heeft mij flink in mijn billen gebeten. Wat een ergernis. Een hoofd vol met watten een stem als een rasp, een ontregelde temperatuur. Ik zit gewoon te wachten tot het weer over is. Dus heel verstandig om even rustig aan te doen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastic colours, Sandra, can smell warm earth and wet moss! Love that!
    Happy days
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi verhaal zit er nu al aan deze deken! En het is natuurlijk een perfect iets om aan te werken als je met virusjes aan het vechten bent. Legitiem in slaap vallen zeg maar ;-). En wat de kleuren betreft; die zijn misschien niet sprankelend maar wel rustig en een mooi geheel.
    Wordt maar gauw weer beter!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk project. De kleuren zijn erg mooi, die spreken mij erg aan. Enne in slaap vallen....heerlijk toch. Zelf heb ik precies zo'n dag. Er komt niets uit mijn handen. Beterschap!!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke blogpost! Ik vind jouw deken heel mooi, hoor! Verzorg jezelf maar goed!
    Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alweer zo mooi!
    En de naam is treffend, mooier kan je het niet zeggen.

    Hier liggen ook veel van die onklare projecten .Op IG lees ik dat ze bij de Engelse dames WIP's worden genoemd. Work in progress. Klinkt goed , eh, zo van ik heb nog een WIPje te doen. haha!
    Hier zijn veel WIPJES te krijgen (voor de geïnteresseerden :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief van je man, dit mooie deken verdient nu om te worden afgewerkt.
    Verzorg je goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is echt het deken der dekens! De prachtigste kleuren (naar mijn smaak dan toch). Zo groot dat je je er volledig onder kan wegstoppen. Troosten, warm houden en rust brengen. Zoveel van al dat, dat je heerlijk indommelt. Wat een droom van een deken...
    Ik duim dat het jou snel van je virus afhelpt.

    Een aantal jaar terug breide ik een knuffelmuis voor een vriendin. Iedere keer dat ik daar kwam en we keken televisie, nam ze de muis dicht tegen zich aan. Toen smolt ik. Doet me nog tranen in de ogen krijgen, ook al zie ik haar niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dan smelt je...je lief onder jouw creatie YEZZZ
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach jeetje, knap maar weer snel op en pas met al die drukte goed op jezelf. Logisch dat de muizen nu even zichzelf moeten vermaken.
    De deken is echt zo gaaf. Wat maak jij altijd prachtige dingen. De deken is het echt waard om WIF (work is finished) te worden.

    Beterschap, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie blogpost, recht uit je hart, mooi.
    En ja, nu moet je de deken af maken hij is te mooi om hem te laten liggen.
    Prachtige kleuren zoals altijd weer mooi bij elkaar gezocht, ik wou dat ik een beetje had van jouw kleurenkeuze. Voor mij is het heel moeilijk en ik kies altijd net de verkeerde kleuren waardoor het nooit zo wordt als ik zou willen, knap gedaan.
    Ben op een positieve manier jaloers,..... ;-) liefs Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zou ik bijna vergeten, beterschap meisje, doe rustig aan, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind hem prachtig worden en houd juist van kleuren die refereren aan de natuur.
    Als je er nu eens aan zou willen werken wanneer in slaap vallen niet zo wenselijk is, kun je hem misschien ook wel tijdens het haken op tafel leggen ;-)
    Beterschap en sterkte, het is bijna weekend... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een super mooie deken! Gewoon elke dag een stukje doen, op een gegeven moment is het echt af. gr. Hennie p.s. beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind de kleuren juist heel erg mooi! En wat heb je zo te lezen al plezier en warmte en comfort van de deken gehad. Bij ziekte kou enz. Ja hij verdient het zeker om afgemaakt te worden. En aangezien jij niet helemaal fit bent verdien jij het om eronder in slaap te vallen. Slaap lekker.....XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hou je maar even rustig want het is een gemene billenbijter die loert op een moment dat je even niet oplet en je over je grenzen gaat. Je deken daarentegen is prachtig. Mooie steek, mooie kleuren. Jee, wat een werk lijkt het me en dan al zo ver gekomen zijn. Geniet maar lekker van zijn troosten, warm houden en rust brengen. Dat heb jij nu wel verdient :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige kleuren. Onder zo een deken, afgewerkt of niet, kan het niet anders dan dat je vlug beter wordt.
    Nog een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pas op hoor, als je het zo voelt dreigen is het dichtbij!!!!! Ik vind je deken prachtig, zulke rustgevende kleuren. Echt iets om onder weg te kruipen als je niet zo lekker bent. Sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. The blanket is beautiful. I love the colours.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. The blanket is beautiful. I love the colours.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind de kleuren wel mooi, en echt terecht dat je hem nu af gaat maken, zonde om een UFO te zijn, :-)) En van harte beterschap. X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige deken wordt dat, ik vind de kleuren ook erg mooi!
    Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het een prachtige deken ,en heel mooi die kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh slik er bungeld hier een traan...nou ja rolt van ontroering...over je verhaal van die bijzondere magische deken. Dat hij jullie maar veel warmte mag blijven geven. Ennuh wat lief dat je mijn give away deelde :). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.