dinsdag 27 oktober 2015

Op stap met 'n pannenlap

Ik schreef al eens dat ik van een mevrouw een heleboel garen had gekregen.
En onlangs stond er weer een doosje voor me klaar. Zo lief. Kan ik iets terug doen?
Ja, dat kon. Of ik pannenlappen kon haken? 
Natuurlijk kan ik dat! Ik heb het alleen nog nooit gedaan :-))

Afgelopen zaterdag waren ze klaar en ik besloot ze mee te nemen tijdens
mijn wandeling met Guinness.

Waar een wandeling met pannenlappen al niet toe kan leiden.
Ik kan het je aanraden. Ik zag de mooiste dingen!


Veel, heel veel prachtige herfstkleuren,


roze en paarse herfstasters in het park,


een bezig hommeltje dat me in zomerse sferen bracht,


twee vogelverschrikkers,


vuurpijlen tegen een kleurrijke achtergrond,


nog meer herfstpracht...

Wat deed ik hier ook al weer? Oh ja!
Pannenlappen op de foto zetten!


Hierboven het wafelpatroon van Karin aan de Haak.


Het Tyynne patroon van Tintti.
Een soort van in elkaar verweven granny's.


Alle pannenlappen zijn gehaakt met katoen op naald 3,5.
Het katoen is van Phildar en heel oud; 
in het tasje vond ik een bonnetje uit 1982 :-)

Jullie zagen Guinness hierboven al even op een foto voorbij komen.
Hij vond het prachtig; hij kon ongegeneerd snuffelen terwijl het
vrouwtje foto's aan het maken was.

Alleen die prikkastanjes...


Ik had het eerst niet in de gaten. Waarom blijft Guinness
tussen de eikenbladeren staan?


Uiteindelijk kwam hij naar me toe, maar toen ik hem zijn pootjes zo eigenaardig hoog op
zag trekken, viel het kwartje. Arm beest!


Van die prikkelige boom-egels had ik met mijn laarzen natuurlijk geen last...


Fijne dag allemaal!

Lieve groetjes,

Sandra





20 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke belevenissen! En ja , het is buiten nu zooo mooi, met alle herfstkleuren gemengd met alles wat nog bloeit! Arme Guinness met die prikkers in z'n pootjes :-). Is hij er nog ongeschonden uitgekomen??
    Je pannenlappen zijn superleuk geworden. Ook een mooie gelegenheid om eens wat andere steken te oefenen! Daar zal de mevrouw wel blij van worden!
    Enne, van die "hele oude" katoen, moest ik wel even slikken. Mijn jongste zoon is geboren in 1982, ennn ik heb vast nog wel stofjes, garen enz uit die tijd liggen. Heeele oude spullen dus ;-). Ik ga me wat antiek voelen ;-)))).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon prachtig, Sandra. Daarom hou ik van de herfst, al die kleuren, ik geraak er niet op uit gekeken.
    En Guinness kan misschien ook laarsjes aandoen als hij nog eens door die prik-dingen loopt, hi, hi, hi. Je hebt het mooi in beeld gebracht, alsof hij smeekt : "help, kom mij halen".
    En "Mevrouw" zal blij geweest zijn met zo'n mooie pannenlappen. Ze boft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh arme guinnes ,hij springt weer lekker ,mooi je pannelappen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik heb ook gemerkt hoe erg die kastanjebolsters prikken! Zo leuk om ze te vinden, natuurlijk een paar meegenomen. Heb ik zo'n stekelpuntje in mijn duim gekregen.. Dagenlang last van gehad! Terecht, dat Guiness om hulp riep ;-))
    Het lijkt wel alsof de herfstkleuren dit jaar extra mooi zijn. Misschien omdat het zulk rustig weer is - de bladeren bleven zo mooi hangen.

    En je pannenlappen zijn heel goed gelukt, geweldig dat het garen zo een mooie stemming heeft gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, herkenbaar van die pannenlappen, ik heb ze tot nu toe ook nog nooit gemaakt, terwijl ik het natuurlijk wel moet kunnen. :) Misschien ook maar eens proberen, is een goed product voor de braderie van het handwerkcafe misschien.
    En ach, wat sneu voor Guinness dat hij geen laarzen aan had! ;) Dat zal wel flink pijnlijk zijn, zulke prikkels onder de voetkussentjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg pannenlappen als tegenprestatie.
    Prachtfoto's en aaaauuuuw arme Guiness
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig die foto's, genieten he die kleuren allemaal. Och je arme hond, ja dat prik natuurlijk heel erg. Zijn echt geen fijne stekels... Leuke pannelappen heb je gemaakt, daar was ze vast blij mee.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's Sandra, het is zo super mooi op dit moment. vandaag ben ik naar Vessem gereden en het ziet er gewoon prachtig uit overal.
    En jij hebt de kleuren ook weer prachtig vast gelegd. Arme Guinness, hi hi, vorige week was ik met Jose en Hannah gaan wandelen en Hannah piepte ook al, die liep ook over de prikkelige stekels van de kastanjehulzen.
    Liefs
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met een sprint erin viel het niet zo op (of wel maar de remweg) en dan er weer uit Auwtsj Auwtsj Auwtsj haha. Wat een heerlijk buitenmoment is dat weer geweest. En mooie pannenlappen! Jij blij, mevrouw blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fijne pannenlappen wandeling. Het is inderdaad zo mooi buiten. Maarre had je Guiness die pannenlappen niet om zijn pootjes kunnen binden? Of je kunt natuurlijk ook uit al die wolletjes die je gekregen hebt schoentjes voor hem haken met een leertje eronder. Hij zal je dankbaar zijn. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik vind je foto's prachtig (echt, ik geniet nu ook zo van buiten), maar ik vroeg me tegelijk wel af waar die pannenlappen nu bleven :-) Ze zijn leuk, de mevrouw zal er vast heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ach arme Guiness. Je pannenlappen zijn mooi geworden maar ik heb liever ovenwanten. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Keileuk! Je hond is supersnoezig en de pannenlappen zullen wel heel goed kunnen dienen! Prachtige foto's ook.
    Ik heb ook al eens met oud garen gehaakt, maar dat is vaak ook wel heel goede kwaliteit, dus het kan helemaal geen kwaad hé.
    Wou alleen maar dat ik ook zo'n mevrouw had die mij garen gaf ;-) hihi
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aha, dat is de truc... Voortaan stop ik een pannenlap in m'n jaszak als ik ga wandelen, want ik wil ook wel zulke mooie dingen tegen komen!
    Dat is een heel leuk steekje van Karin, ik heb het ooit eens ergens opgeslagen. Wat leuk om iets terug te kunnen doen voor deze dame...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooie herfstfoto's. Heerlijk samen buiten lopen. Wel zielig voor Guinness dat hij in die stekelige kastanjes is gestapt. Zo onschuldig is een stapel bladeren dus niet.
    Prachtige pannenlappen in mooie herfstkleuren. Daar maak je die mevrouw vast blij mee. En mij maak je blij met de link naar het tweede patroon (het eerste patroon heb ik al eens gebruikt).

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoeveel moois zag je! Het lijkt bijna een sprookjeswereld. Vooral die foto met de berkenstam op de voorgrond. Hoe mooi is de herfst toch!
    Het zijn mooie pannenlappen. Ze zien er dik en warmteproof uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige post weer! Superleuk die pannenlappen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ocharmekes Guinness toch !! Ik kan het me levendig inbeelden - heb ooit iets soortgelijks meegemaakt met m'n meisje. Gloeiend hete straat in de zomer, het arme beestje haar pootjes waren aan 't bakken op de tarmac... En dan voel je je behoorlijk lullig als "ervaren baasje"...
    Die verweven pannenlapjes die vind ik écht mooi !! Leuk patroon !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie pannenlappen! Die hebben de tijd van hun leven gehad zo met jou aan de wandel ;-).
    En arme Guiness moet in de herfst maar laarsjes aan doen misschien...
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.