dinsdag 20 oktober 2015

Ratjetoe

Vandaag een 'ratjetoe-blogpost' :-)

Allereerst mijn Earth-Sea-Sky deken. Ken je dat? Iets heel lang laten liggen, er de schouders onder zetten en dan is het ineens supersnel af! Zo ook mijn Earth-Sea-Sky deken. Hij is een klein beetje langer geworden en daarna heb ik er een heel eenvoudig, smal randje omheen gehaakt. Meer had hij niet nodig. Inmiddels ligt hij fris gewassen op ons bed, heerlijk!



En dan een super makkelijk en (als je de suiker weg laat) gezond receptje 
dat ik heb uitgeprobeerd van 'Uit Pauline's Keuken';

Appel Pannenkoek Ringen.

Het recept vind je hier.


Mijn boekweitmeel was op, dus ik heb gewone tarwebloem gebruikt.
Aan het beslag heb ik wat kaneel toegevoegd (ik ben gek op kaneel).
Tot slot ook nog eens bestrooid met kaneelsuiker; jammie!

Gek genoeg vond ik ze koud het allerlekkerst.
Ze deden me denken aan de appelbeignets die mama vroeger met oud- en nieuw bakte.
Mijn zus en ik stonden op nieuwjaarsochtend héél vroeg op om ons ziek te eten aan 
de koude appelbeignets. Elke keer eentje pakken, de overige beignets zó schikken dat je niet zag
dat er eentje weg was. Even later nóg eentje pakken, weer schikken enz. enz.
Lieve mam heeft er nooit iets van gezegd, maar dit moet ze toch écht wel in de gaten hebben gehad! :-)))

En als we dan toch bezig zijn over feestdagen...
Kijk eens wat ik gekocht heb?


Is dit geen allerschattigst kerststalletje?
'In een notendop' krijgt opeens een hele andere dimensie :-))

Ik moet bekennen dat ik het stalletje eigenlijk gekocht had als 
verjaardagscadeau voor ons petekind. 
Maar... ik denk niet dat ik erafstand van kan doen... 
Het kind in mij ligt er dwars voor! :-)))

Gezellige avond allemaal!

Lieve groetjes,

Sandra






33 opmerkingen:

  1. Heerlijk van de hak op de tak :-).
    Zo ben je nu helemaal blij met je 3 elementen-deken, wat ik me goed kan voorstellen. Mooi is die geworden. En die appelbeignets, wat super dat je die dus ook gewoon in de koekenpan kunt bakken!!! Ik denk dat ze dan net ietsje gezonder zijn dan uit de olie! Lekker, ga ze zeker proberen!!!
    En dat snoezige kerststalletje, idd niet weggeven maar zelf van genieten! Heb je meteen het 4e element erbij vandaag: vuur, want het is net of ze een warm vuurtje hebben in hun notengrot.
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat gaaf; '3 elementen deken', dat ik daar zelf niet op gekomen ben! En dat 4e element; geniaal! Het is idd net of er een warm vuurtje brandt :-))
      Deze 'appelbeignets uit de pan' zijn inderdaad niet vet te noemen; in tegendeel. Zeker als je een goede anti-aanbak-pan hebt :-))
      Liefs,
      Sandra


      Verwijderen
  2. Ik hou van ratjetoe! Je deken is zo mooi geworden, dat was hij natuurlijk al maar nu is ie top! Mmmm die appelbeignets die ga ik zeker proberen. (Ik heb nu geen keuken dus dat gaat hem niet worden maar straks.....) En ik moet wel lachen om je kerststalletje, dat je iets koopt en het vervolgens niet meer af wil staan. Zo staan er hier ook wel wat dingetjes...Kun je er niet nog eentje scoren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-))))
      Helaas... Ik heb het stalletje zondag op een markt gekocht, dus een tweede zit er waarschijnlijk niet in. Maakt ook niet uit. Achteraf weet ik ook niet of het zo'n goed idee was. Petekindje is ontzettend lief, maar ook erg onstuimig :-)))

      Verwijderen
  3. Mooie deken, en dat stalletje nee die deed ik ook niet weg. En die pannenkoekies ga ik donderdag eens voor de jongens in de woonkeuken maken denk ik als toet
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!! Als ze op het menu komen hoor/lees ik het graag! xxx

      Verwijderen
  4. Om ter mooist, lekker, gezellig... De appelpannenkoeken hou ik in gedachten.
    Ergens tegenop zien, steeds maar uitstellen, en uiteindelijk vaststellen dat het helemaal niet veel tijd en moeite kost... dat ken ik maar al te goed. Uitsteller als ik ben...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach jaaa... Het heeft als voordeel dat de voldoening éxtra groot is na een tijd uitstellen :-)))

      Verwijderen
  5. Ah een heerlijke deken. Die zou hier ook heel fraai staan. Gek is dat inderdaad dat je heel lang tegen iets aan kunt hikken en dan ineens lukt het wel om het af te maken. Je stalletjes is heel schattig. Cadeautje...? Niks ervan. Er is vast wel iets anders leuks voor de jarige te vinden. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke ratjetoe post! Het kerststalletje is echt schattig! Ook al vind ik het tamelijk vroeg dat er weer kerstspullen in de winkel liggen, toch genoot ik er gisteren in de Hema al wel stiekem van! ;)
    Het recept van de appel pannekoekringen ga ik zeker onthouden, bedankt!
    Groetjes,
    Hilde
    Ps: de foto van mijn dochter met trui komt eraan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joehoe! Dat vind ik leuk om te horen!!
      Lieve grietjes,
      Sandra

      Verwijderen
    2. Eh... Groetjes hihihi tijd om mijn lenzen te poetsen :-)))

      Verwijderen
  7. Prachtige deken!
    Ooooh je kerststalletje, te schattig toch gewoon ❤️
    En dat recept ga ik zeker proberen. Haha je verhaal is zo herkenbaar, te lekker ook gewoon die appelflappen van toen ;)
    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat jij dat herkent van die appelbeignets/-flappen!
      Lieve groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  8. De beste grote mensen zijn diegenen die het toestaan dat hun innerlijke kind dwarsligt.
    Echt waar !!!!
    Dat deken gaat van pas komen, het wordt gevoelig kouder 's nachts.
    Appelbeignets heb ik nog nooit gemaakt, maar hier worden de cakes altijd op mysterieuze wijze korter... (en niet alleen door de kinderen!!!)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, je deken is echt super! Mooie kleuren en leuke steek!
    Het kerststalletje is inderdaad super cute, ik denk ook niet dat ik daar afstand van kan doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleurtjes je deken! Maar goed dat je die nu afmaakte... zo zonde (maar wie zegt het... pfff hier ook nog een deken in de maak waar ik met moeite de schouders onder krijg!) Jammer voor je metekindje maar ik vrees dat ik ook geen afstand zou kunnen doen... zo schattig...
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je deken is heel eeg mooi geworden. Enne die kerststal geweldig, nog snel 1 voor jezelf scoren.
    Grtz
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, je deken is super mooi geworden! Ik denk niet dat de kleuren je snel zullen vervelen.
    Die appelringen lijken me erg lekker, ik zal de link opslaan voor wanneer ik zomaar zin heb in kokkerellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Sandra, super is hij geworden je deken. En fijn, toch weer iets af dan kan hij je warmte geven.
    Oh zo herkenbaar van de appelbeignets, ha ha, ons pap, jouw opa, bakte bij ons altijd de oliebollen en appelbeignets, dat doet me weer even denken aan die keer dat hij zijn lippen verbrand heeft aan de vork die in het hete vet was geweest om de bolletjes om te draaien. Dagen heeft de afdruk van de vork in zijn lippen gestaan. Gelukkig heeft hem er dat niet van weerhouden om te blijven bakken, maar geen vork meer aflikken.
    En ja, ook wij slopen vroeg in de ochtend naar beneden om te gaan snoepen uit de kelder van die heerlijke bolletjes, hhhhmmmm smullen was dat.
    Leuke blogpost,... Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je deken is gewéldig! En mmmm, ziet er smakelijk uit, die appelpannenkoeken :-)
    Vind je kerststalletje superschattig, ik zet er zelf geen want mijn katten denken steeds dat 1) het stalletje dient om in te slapen en 2) de poppetjes dienen om mee te spelen :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whahaha wat ben je toch een lekker ding, ja ik zou dit übercute kerststalletje ook niet zomaar kunnen weg doen. En maak ons maar lekker hoor, las net bij bij Els en las ook al over appeltaart...mmm zoveel verleidingen...
    Ik ga kijken of ik nog een blogpost gemist heb. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aaahhhh, wat een schattig stalletje inderdaad! Die zou ik ook lekker zelf houden, hihi. :) je deken is prachtig zeg, fijn dat ie nu af is en lekker ligt te pronken (gelijk klaar voor gebruik ook). Groetjes PS ik vind appelbeignets koud ook hef lekkerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij gaat snel, zeg, nu al een kerststal? Ik ben nog steeds niet gewend aan het feit dat het HERFST is (voor het weekend voorspelt me zon, ik hoop dat we nog even buiten kunnen zitte)

    Het deken is vanzelfsprekend mooi (van jou verwachten we niets anders meer)

    en honger krijg ik van je gebak.
    Maar mag niet eraan toegeven want moet nog heel veel verbeterwerk doen vooraleer mijn namiddaglessen starten (jouw blogpost houdt me van mijn werk! Tetoeme toch, eh?)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. he? mijn toetsen pakken niet goed:

    moet zijn 'men' en 'zitten'

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou daar moest ik ook aan denken toen ik die appelflappen zag. zo noemden wij ze altijd. Ik maak ze zo nu en dan ook nog wel maar dan doe ik de suiker en kaneel op de appels en dan door het beslag. Heel lief kerststalletje....

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed man je deken en zo snel ,en zo lief je kerst stalletje ,mmmmm krijg trek in je pannekoekjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke deken. Daar gaan jullie heerlijk van genieten. En wat zien je appelflappen er heerlijk uit.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is die deken ontzettend mooi geworden zeg! En lekker die appelpannenkoekjes. Leuk idee zo'n kerststalletje in een kokosnoot. Mijn vingers gaan alweer jeuken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je deken is mooi geworden Sandra...wat een heerlijk gevoel is dat he als hij dan ineens af is!Het kerststalletje is uberschattig!Blijf er maar als kind voor liggen zou ik zeggen,ha,ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De deken is práchtig geworden !
    En oh jeetje... Nu heb ik dus ho-pe-loos zin in appelbeignets... Had je daar echt over moeten bloggen ;-) ?
    (Ps : haal vlug nog zo'n kerststalletje bij : dan kan je er eentje aan je petekind schenken, en er zelf toch ook eentje hebben, zonder schuldgevoel ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.