woensdag 3 februari 2016

Bad pussycat!

Twee jaar geleden werd de ripple deken die ik haakte liefdevol ontvangen. 
Hij hield zich kranig, hield menig groot en klein mensenkind warm.

Poes Saar was braaf en keek toe.
Totdat.....


Bad pussycat!!
:-)))

Samen met Guinness heb ik de schade opgenomen.


We beraden ons op een 'plan de campagne'.

Vermoedelijk zal het plan het haken van applicaties inhouden.
Maar ik denk er nog even over na.

Nog iemand 'last' gehad van ondeugende huisdieren die zich hebben
uitgeleefd op haak- of breiwerk? 
Reparatie-ideeën zijn welkom!


Eh... ik denk dat ik de deken goed op moet bergen totdat Het Plan er is.

Guinness wil iets te graag meehelpen, maar zijn helpen heeft meestal iets met 
'onstuimig', 'veel lol', 'wal' en 'sloot'  te maken :-))))

Lieve groetjes,

Sandra






22 opmerkingen:

  1. Geen idee hoe je dat kan aanpakken. Als je de wolletjes nog hebt, zou ik de steken proberen te herstellen.
    Ik zou dat toch niet graag tegenkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bloemetjes haken en erop maken...
    Enne Guinness ik zou me lekker snel onder die mooie deken met luchtgaatjes verstoppen :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn poes zet haar nagels tot nu toe alleen nog maar in de stoelleuning..........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh.. balen zeg :( Tja, die katten kunnen de boel soms behoorlijk slopen met hun scherpe tanden en nagels. Ik kan me voorstellen dat een oplossing uit de creatieve hoek moet komen.. misschien toch proberen het een beetje dicht te haken? Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zeg: maak er een opvallend item van!!! Haak een poezenkop en hecht die vast op de kapotte plek!!! Goed afstekende kleur nemen hè!!!
    Dat Pussycat het zal weten :-))))))
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's sterk! Ik ben gisteren op zoek gegaan naar kattenapplicaties! :-)))
      Die waren niet echt naar mijn zin, maar ik heb wel hele mooie kattenpootjes gevonden :-)))
      Liefs,
      Sandra

      Verwijderen
    2. Ja wat een geweldig idee... poezepootjes... en misschien met transferpapier een applicatie maken van Guinness op zijn "boost"... blijft die poes lekker ver weg in 't vervolg!

      Verwijderen
  6. Ieks! Ik zou eerst het gat dicht naaien om verdere schade te voorkomen en als dat te lelijk is inderdaad een applicatie erop naaien. De poezenpootjes lijken me wel wat. Succes! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja kattenpootjes is leuk idd...en ook hier herkenbaar hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi sandra en guinness dan dat is toch ook een boosdoener,(teken dat hij weer herstelt ha ha)maak ook van hem maar pootafdrukken ( voor later )

    groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, ja, dan is opbergen wel een goed idee. Ik zou niet weten hoe je het anders kan repareren. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou ergens aanhechten en nieuwe stokjes haken en dan terug ook en weer vast haken aan de reij die helemaal goed is ,dus gewoon een deel opnieuw ertussen ,volgens mij kan dat

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O jeetje, poezen denken soms dat alles in huis er voor hun plezier is. Zonde van jouw prachtige werk. Als je nog aan hetzelfde garen kunt komen, dan zou ik de kapotte toeren er voorzichtig tussenuit knippen. Dan de toeren aan het ene deel opnieuw haken en het tweede deel er met onzichtbare steekjes weer aannaaien.
    Ik heb eens geprobeerd om een gat te herstellen door steken ertussen te haken, maar dat werd toch niet zo mooi. Dat zou ik je dus niet aanraden.
    Een appicatie erop zetten kan ook, maar dan wel aan beide kanten van de deken, zodat de beschadiging echt niet meer zichbaar is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. And, smells it good?
    lovely! both, blanket and dog ;-)
    warm greetings from Paris!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooh dat was idd een bad pussycat! Wat een boef zeg! Nou die van ons is een echte terrorkat maar zulke toeren heeft hij nog nooit uitgehaald hahaha
    Wil je mij je adres even mailen?
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O gelukkig heeft Pippa nooit zoiets gedaan. Ik zou het echt erg vinden. Ik weet zo geen oplossing. Maar jij bent zo handig je verzint vast iets geweldigs. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben het helemaal met Marloes eens, aanhechten en nieuwe stokjes haken en vastmaken. Of klinkt dit te simpel?? Applicatie er op lijkt me niet mooi.
    Succes San, ik ben benieuwd of het mooi gemaakt kan worden, laat je het nog zien??
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zou zo'n eenvoudig klein hartje haken en dat er met de naaimachine opnaaien met aan de binnenkant van de deken het zelfde hartje in rood vilt uitgeknipt misschien dan laten de steken rondom het gat verder ook niet meer los ;-). Zonde nog...maar is gelukkig wel te herstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha die Guinness, ja pas maar op. Hier ook een gevalletje sloperskunst laatst door madam de rat (dus houdt ook de muizen maar in de gaten ;) Tut maakte een gat in het grannies winterkussen. Dat wordt dus ook een nieuw haakseltje eroverheen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.