woensdag 30 maart 2016

Bloesem & hommeltjes

Ik kijk de boomblaadjes uit hun knoppen, jullie ook?

In onze achtertuin is het feest voorzichtig begonnen.
Waar ik me elk jaar op kan verheugen, is bloesem in de bonsai van Manlief.

Zoals deze Japanse kers:


De appelbloesem zit er ook aan te komen.

En bij bloemetjes horen... bijtjes! En hommels!
De eerste hommels heb ik al traag voorbij zien komen, heerlijk.

Over hommels gesproken; misschien hebben jullie zin om mee te doen aan de 
actie van PriePraat voor Tuinderij Ganzert; hommels haken?
Hier vind je meer informatie.
Ik doe in ieder geval mee!

In het kader van lente en nieuw leven; hieronder 
zien jullie een foto van een hondje dat langzaam tot 'leven' komt;
mijn eerste 'Stip en Haak'  project; Boris de Hond.


Mét eigen touch natuurlijk :-))

Fijne woensdag nog!

Lieve groetjes,

Sandra






18 opmerkingen:

  1. ooh, die hommels ga ik proberen, als ik van die r*tgriep vanaf ben.
    Prachtige bloesem !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik reed zojuist door het dorp en het viel me òok al op; bloesem hier en daar! Prachtig hoor ...
    Ik ga een hommel-look nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zit ik de magnoliaknoppen tot bloemen te kijken :-D!! Alleennnn, als die eenmaal bloeit is het altijd zo snel weer voorbij. Prachtig om dat naderende voorjaar te zien!! Het is ook al niet meer zo koud!!
    Ik ga zo eens een kijkje nemen bij de hommels en je hondje. Denk wel dat het bij kijken zal blijven, maar dat is ook leuk!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die lente die in de lucht hangt. Het groen staat op knappen, ik kan niet wachten tot we echte lentedagen krijgen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk he? De lente, ik ben elke dag met Pippa in het bos en zie het gewoon elke dag groener worden. Zalig! Jou Boris word vast heel erg leuk. Wat we nu zien is al tof. Ik zal even kijken naar de actie van prietpraat. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kan de lente stilaan beginnen voelen, je ziet de bloemetjes van de Japanse kerselaar, de magnolia ......laat de lente maar komen.
    Boris wordt een knappe hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had iets te snel de link gelegd tussen hommels haken en het begin van de knuffel dat je eerder blogde. Ik dacht: dat wordt dan wel een reuzenhommel... :-)
    De Japanse kers is schitterend gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh jij hebt er ook van genoten vandaag. Mooi de Japanse kers, mooie foto.
    Liefs Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heeerlijk hé, de lente die in de lucht hangt! Die hommels, ik vind ze zo ontzettend mooi!
    Ga zo gelijk een kijkje nemen op de link! ;-)
    Leuk, je hondje! :-)
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herlijk om de eerste bloesem te zien op jouw blog. Ik zal mijn fruitboompjes toch ook eens lief aankijken, want er lijkt nog weinig te gebeuren.
    Mooi doel om hommels voor te haken. Ik ben benieuwd naar jouw stip en haak hond.

    Groetjes en veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker he!!! Heerlijk dat die lente er nu echt aan komt!!! Ook ik kijk die knoppen aan de bomen. En die bloesem heerlijk!!! En je hond wordt vast superleuk.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die bloesems ... laat de lente maar vlug komen. Mooie foto!
    Boris gaat een knapperd worden, zeker weten :-))

    Liefs, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto van die bloesem! Supermooi.
    Leuk idee van die hommels. En dan je stip en haakhond. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ik kijk met je mee...naar de Japanse kers!! Voor ons keukenraam staat er één. (wij wonen boven dus echte bloesempret!) Leuk, je haakproject! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie bloesemtak! Zo fijn als de natuur straks weer veel kleur geeft.
    Leuk dat je de hommelactie deelt en gaat haken. Ik ben zo benieuwd! Het lijkt me zo leuk als er steeds weer hommels binnen komen :) Maar eerst Boris af. Ik verheug me op het resultaat. Haakse!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie he, die jonge voortekens van de lente :-) Maar o jee als het nog een beetje gaat vriezen..
    Hond boris wordt vast een vrolijke dartel :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.