zondag 25 juni 2017

Het Ed's Project | Assemblage!

Ideale omstandigheden voor het aan elkaar haken
van de blokken van het Ed's Project;
- een stuk koeler;
- af en toe een beetje miezerregen en...
- genoeg tijd!

Gisteren heb ik alle blokken op ons bed gelegd
en toen startte het spel van wikken en wegen,
wisselen, peinzen, invalshoeken kiezen en uiteindelijk;
de knoop doorhakken en een foto maken!

Het maken van de foto was een meesterlijke zet,
want Manlief ging gisteren eerder naar bed en trof
een blokkenfestijn aan op ons bed; iets minder dan de helft 
van de blokken stonden tussen hem en een heerlijke nachtrust 😊

Ik zat beneden volop te haken en hij heeft mij niet
gestoord, maar goedbedoeld alle blokken 
gesorteerd op soort (kleurenblok, bloemenblok en 4-bloemenblok)
en vervolgens netjes op stapeltjes gelegd.

Oeps..... weg definitieve schikking! 😂


Maar gelukkig had ik dus de foto en in een mum van tijd
 heb ik nieuwe stapeltjes gemaakt. Het samenhaken van de
blokken heeft amper vertraging opgelopen.


70 Stuks zitten inmiddels aan elkaar.
Dat wil zeggen; alleen de horizontale lijnen (van rechts naar links).
De verticale lijnen (van beneden naar boven) moeten
ook nog aan elkaar gehaakt worden, 
maar dat gaat meestal sneller.


Maar genoeg geblogd; ik ga het laatste baantje van 10
vasthaken, des te sneller kan ik met die verticale lijnen
én natuurlijk die (eindeloze) rand aan de slag!

Fijne zondag!

Lieve groetjes,

Sandra





16 opmerkingen:

  1. Ha, ha, wat een geluk dat je de foto nog had, anders had jezelf misschien een nachtmerrie gehad. Een foto is sowieso handig, het geeft een mooi overzicht en je kunt goed zien of de kleurverdeling klopt. Veel plezier met het laatste baantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, een foto is altijd een goed idee. Soms zie je op die foto dan juist ook nog wat er nog anders kan/moet. Leuk, ik ben heel benieuwd naar 't eindresultaat. En inderdaad, iets koeler is ook wel weer fijn.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, zo lief van je man om het zo netjes te sorteren en op stapeltjes te leggen, maar ook zo slim van jou om eerst een foto te maken :-)
    Ik ben benieuwd, het wordt vast super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel slim van die foto :) Het kan ook goed helpen om een juiste balans in de kleuren te vinden, heb ik gemerkt, als je het op de foto bekijkt. Succes met de voortgang en ja, het is heerlijk handwerkweer!! Fijne zondag en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ben ook heeeeel benieuwd ik ga er ook eentje aan elkaar maken maar het begin ... is altijd wat lastig :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooohhhh heel spannend Sandra, ik ben heel benieuwd.
    Liefs Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend, het aan elkaar haken, maar wel leuk natuurlijk :)
    Ja en belukkig hebben we de toto's nog, slimme meid ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat komt goed en wat een werk zeg, maar je hebt er goede moed in!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent er bijna, dankzij de foto kan je de blokken terug schikken.
    Nog veel succes.
    Fijne week,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lachen met manlief. Maar inderdaad wel zo handig een foto. Ook om zelf niet te vergeten hoe het lag mocht het onverhoopt opgeruimd moeten worden, maar volgende keer beter per rij stapelen. Ah de laatste ronde is ingegaan. Een laatste helse klus. Zet m naar de finisch. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Flink bezig! Haha en de man die zo braafjes stapeltjes maakte! Ik zie het zo voor me. Gelukkig maar dat je die foto had. Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihihihi ... zo typerend. Ah ... gelukkig heb je er een foto van. Maar wat een werk zeg en ik vermoed dat de rand het "zwaarste" werk gaat zijn, niet? In elk geval je hebt het deken bijna af ... een waar kunstwerk. Op naar de finish Sandra !

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Whaaaah, gelukkig had je de foto's nog! Heel veel succes met de afwerking. Dat wordt straks wel zwaar en warm, met die hele lap op schoot...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, wat grappig van dat opruimen :-) Slim om eerst een foto te nemen! Dat wordt toch echt een schitterende deken... naai maar 'fijn' verder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie, graag tot een volgende keer!

Sandra

P.S.
Weet je niet hoe je een reactie moet plaatsen? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens moet je bij 'reageer als' of 'profiel' nog aangeven hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook.